Leveranciers

Category Zuivel en Kaas 2010 (Dagvers)

FrieslandCampina Dagvers

Relevantie Campina dagelijkse zuivel vergroten

Campina is niet langer meer een bedrijf, maar een sterk A-merk. Dat is een wereld van verschil en maakt de mogelijkheden om zich te onderscheiden binnen de categorie Zuivel oneindig groter.

Jaren geleden is de strategie vanuit het Campina concern ingezet om differentiatie in dagelijkse zuivel te brengen. Dezelfde strategie wordt nog gevolgd, zij het dat de manier waarop wezenlijk is veranderd. Er is nu gekozen voor duurzame groei vanuit de waarden authenticiteit en transparantie. De samenwerking met de FrieslandCampina boer en de boerderij vormt daarbij het vertrekpunt.

 

Loyale kopers


Onder het Campina merk wil FrieslandCampina de consument lekkere producten binnen dagelijkse zuivel bieden die onderscheidend zijn en er tegelijkertijd voor zorgen dat de consument trouw blijft aan zijn supermarkt. Door aan de bovenkant van de markt producten aan te bieden die lekker en onderscheidend zijn, wordt waarde in de categorie gebracht en tegelijkertijd de consument voor de categorie én de supermarkt behouden. Deze uptrading komt de waarde in de categorie ook ten goede.

 

Verbeterde naturel yoghurt


Een goed voorbeeld van differentiatie is vorig jaar al de markt ingestroomd: verbeterde Campina Yoghurt Naturel (mager en vol). Nu een jaar verder groeit Campina Yoghurt Naturel harder dan de markt en voegt waarde toe. Een voorbeeld van verpakkingsdifferentiatie is de Campina melk 2, 4 liter can. Een gemakspropositie die op dit moment al ruim 12% van het totale halfvolle melk volume bij klanten voor haar rekening neemt.

 

Authentieke Campina Boerenland


Aan de bovenkant van de markt heeft Campina zich genesteld met Campina Boerenland, sinds week 18 met een vernieuwde range in het schap. Lekkere dagelijkse zuivel, gemaakt van biologische melk en 100% natuurlijk. Een smaakpropositie die waarde toevoegt aan de categorie en waarmee de groeiende groep bewuste consumenten (54%) wordt aangesproken. Op de pakken staan de verhalen van de boeren, die met veel passie voor het merk werken. In de nieuwe communicatiecampagne bewandelt FrieslandCampina diezelfde weg. De pay off ‘Het beste van ons land proef je in Campina’ onderstreept het lokale karakter van Campina zuivel en brengt het merk dichtbij de consument. 


Lees meer in de category bijlage Zuivel & Kaas, Foodmagazine juni


FrieslandCampina Dagvers

FrieslandCampina Dagvers

Adres: Industrieweg 130-134
3044 AT Rotterdam
   
Telefoon: 010 - 4887000
Fax: 010 - 488 7199
   
E-mail:
Website: www.frieslandcampina.com